facebook
Strona internetowa dla hotelu, pensjonatu

Strona internetowa dla hotelu, pensjonatu

570 wyświetleń

Sezon wakacyjny zbliża się wielkimi krokami, a więc jest to dobry czas aby przeanalizować sposoby promocji obiektów hotelowych w sieci internetowej oraz co powinny zawierać strony internetowe projektowane dla hoteli czy pensjonatów

Promocja strony WWW w internecie reprezentującej obiekt hotelowy lub pensjonat nie jest wcale trudna. Należy najpierw stworzyć serwis, który przykuje uwagę. Następnie zakasać rękawy lub zwrócić się do firmy, która zajmuje się pozycjonowaniem stron internetowych. Co jeżeli zdecydujemy się samodzielnie promować serwis? Będzie kosztowało nas to trochę pracy jednak im więcej jej wykonamy, im bardziej się przyłożymy tym sukces będzie bardzo prosty. Zacznijmy od ogarnięcia samego podwórka, czyli strony internetowej. Podstawą do dobrych efektów w pozycjonowaniu jest sama strona WWW, a dokładniej to co na niej się znajduje. Jak przygotować nasz serwis internetowy do pozycjonowania? Witryny internetowe reprezentujące firmy składają się najczęściej z zakładek: Home, O firmie, Ofert, Galeria, Kontakt. W przypadku tematyki hotelarskiej prosta strona może posiadać takie zakładki: Home, O obiekcie, Oferta, Galeria, Kontakt. Jeżeli myślisz na poważnie o prowadzeniu strony internetowej, która ma przynieść dochody, warto rozszerzyć ją dodatkowo o zakładkę Aktualności. Pozwoli to na wprowadzanie dużych ilości treści, a Google to uwielbia. 

Zakładka Home powinna zawierać informacje graficzne, zachęcające do podróży w głąb serwisu. Powinny na niej znaleźć się skrócone informacje działów, oraz dane kontaktowe. Dobrą praktyką jest zamieszczanie danych kontaktowych na każdej podstronie serwisu, niech użytkownik ma je pod ręką w każdej chwili pobytu na stronie internetowej, gdziekolwiek właśnie jest. Na stronie startowej można również umieścić krótką informację o samym obiekcie.

Kluczową zakładką na tego typu serwisie jest zakładka O obiekcie. Powinna zawierać już zdjęcie obiektu, dokładny opis noclegu i okolicy oraz co znajduje się na terenie pensjonatu lub hotelu: wyposażenie, udogodnienia itd. Większość stron internetowych odwiedzanych przeze mnie nie posiadał ani wzmianki na temat okolicy, w której znajduje się hotel. Jest to duży błąd. Na stronie internetowej powinny znaleźć się o pobliskich atrakcjach turystycznych oraz o punktach strategicznych jak stacja benzynowa, restauracja czy sklep spożywczy. Ta zakładka powinna być swoistym przewodnikiem po miejscowości, w której znajduje się danych obiekt. Powinno się opisać ją tak aby osoba odwiedzająca ją, mogła na nią wrócić nawet jeżeli nie skorzysta z danego hotelu. Doceni to także wyszukiwarka Google. Mówi się że podstrona na której jest mniej niż 300 słów jest nic nie warta. 

Zakładka oferta nie jest kluczową jeżeli chodzi o pozyskanie klienta, jeżeli masz przystępne ceny nie wychylające się ponad konkurencję równą Tobie jakością i atrakcyjnością. W tej zakładce warto podać szczegółowy cennik z podziałem na sezony, wszystkie koszty dodatkowe oraz wszystkie możliwe dodatkowe usługi, które serwujesz w swoim pensjonacie czy hotelu. 

Galeria powinna składać się ze zdjęć pokoi, obiektu z zewnątrz oraz najbliższej okolicy. To ostatnie jest tak samo ważne jak zdjęcia pokoi. Klient zazwyczaj w pokoju śpi. Jeżeli masz teren zielony wokół pensjonatu jesteś na wygranej pozycji. Zrób tylko dobre zdjęcia. Zdjęcia powinny być profesjonalne. Robienie zdjęć do galerii internetowej (która ma przynieść dochód) telefonem komórkowym to nie najlepszy pomysł. Zadbaj o czystość, zdjęcie wykonaj z odpowiedniego miejsca w pokoi tak by obraz jak najlepiej go oddawał.

Zakładka kontaktowa jest kluczowa jeżeli chodzi o finalizację zamówienia. Powinna zawierać szczegółowe dane kontaktowe, formularz kontaktowy i obowiązkowo mapkę dojazdową.

Co z aktualnościami? W tym miejscu warto opisywać wydarzenia związane z hotelem, obiektem oraz samą miejscowością. Każdy artykuł powinien zawierać słowa kluczowe na których Ci zależy.

Mamy omówioną treść. To wszystko? Nie, ale już bardzo dużo. To jak sporządzisz informacje na stronie internetowej może zasądzić o jej sukcesie. Staraj się. 

Gdy już mamy stronę internetową bogatą w piękne, długie teksty możemy przejść do promocji.  Promocja strony internetowej w Google to głównie pozostawianie linka do niej w różnych miejscach. Stronę dodajemy do katalogów stron, dobry katalogów stron. Dziennie dodawaj się do około 5 katalogów stron. Kolejnymi miejscami to fora internetowe. Możesz tworzyć profile dodawać w podpisie link do swojej strony i uczestniczyć w dyskusjach. Oczywiście forum powinno być powiązane tematycznie z zagadnieniami związanymi z turystyką, hotelami. 

Kolejnym miejscem bardzo dobrym na promocję jest Facebook. Utwórz Fun Page obiektu publikuj posty, udostępniaj materiały ze strony. Im więcej ludzi dowie się o Twoim serwisie internetowym tym lepiej.

W promocji internetowej niezbędna jest systematyczna praca oraz cierpliwość. 


Kontakt

Nazwa firmy:
Design Studio WWW
Adres:
ul. Wyzwolenia 8
:
66-620 Gubin
Telefon:
+48 662 933 374
E-mail:
info@xcms.pl
:
Przedstawiciel handlowy:
Miasto Wrocław
Adres:
Orzechowa 111/16
:
50-540 Wrocław
Sklepy internetowe - Design Cart - designcart.pl